چرخه تولید نرم افزار با متدولوژی اجایل Agile و متد اسکرام Scrum
مدلی که در تصویر میبینید در یک نگاه تولید و توسعه نرم افزار با متدلوژی اجایل Agile و متد اسکرام Scrum را نشان میدهد.
در فرایند تولید و توسعه محصول نرم افزاری، نیازمندی های سیستم باید در قالب بک لاگ محصول (Product backlog) و در زیر شاخه آن User story ها (یا همان Epics ها) به عنوان اجزای Product Backlog قبل از مرحله اسپرینت Sprint آماده باشند اما نه به این معنا که کامل و بی نقص باشند چرا که ماهیت اصلی متدولوژی اجایل بر همین اساس ایجاد شده که در حین تکرار، User story ها (که در چرخه اسپرینت با عنوان Sprint backlog شناخته میشوند) به تکامل برسند.
بعضی از Scrum Master ها معتقدند که قبل از مرحله (چرخه) اسپرینت نیازی به تهیه User story ها نیست و فقط کافیست Product Backlog ها (به عنوان نیازمندی های سیستم) ایجاد شده باشند و تمام User story ها باید در جلسه Sprint Planning ایجاد شوند اما من با این موضوع مخالفم به دلیل اینکه تمرکز جلسه Sprint Planning بر روی تعیین Taskها و از آن مهمتر زمان بندی میباشد و به User story ها صرفا باید جهت تکمیل (یا حذف و اضافه کردن) پرداخته شود(نه ایجاد آنها) وگرنه وقت کافی برای زمان بندی مناسب Taskها گذاشته نمیشود و در نتیجه تیم اسکرام در هنگام Sprint Review شاهد Burn-up Chart خواهد بود.
توجه: انتشار مقاله با درج نام نویسنده مجاز می باشد.